Някога,
много отдавна, животните
решили, че трябва да направят
нещо героично, за да посрещнат подготвени
проблемите на „нов
"font-size: small;">ия
свят".
Затова
си основали училище.
Приели
учебната програма, която включвала
бягане, катерене, плуване и летене и за
да я прилагат по-лесно, всички
животни
били задължени да посещават и четирите
дисциплини.
Патицата
била отличничка по плуване,
всъщност
по-добра дори от инструктора си, но имала
незадоволителни оценки по летене и
много слаби по бягане. Тъй като тичала
бавно,
трябвало да остава след часовете и да
пропуска плуването, за да тренира бягане.
Това продължило докато ципестите й
крака така се разранили, че оценките й
по плуване станали едва средни. Но
средното ниво се приемало като нормално
в училището, затова никой, освен патицата,
не се тревожел за това...
Заекът започнал
като най-добрия ученик в часовете по
бягане, но заради слабите оценки по
плуване трябвало да се упражнява до
пълно изтощение и накрая получил нервно
разстройство.
Отначало
катеричката била отличничка по катерене.
В часовете по летене учителят й я карал
да лети от
земята нагоре, вместо
от върха
на дървото
надолу, в
резултат на което тя изнемощяла до
крайност, получила и мускулна треска
от пренатоварване
и тогава
й писали тройка по катерене и двойка
по бягане.
Орелът
бил проблемно дете и затова
го възпитавали
сурово.
В
часовете
по катерене той побеждавал всички
останали нагоре към върха
на дървото,
но нас-тоявал
да използва собствен начин, за да стигне
до там.
В
края на годината една анормална змиорка,
която можела
да плува
извънредно добре, да бяга, да се катери
и да лети по малко, получила най-високата
обща оценка и станала първенец на
випуска.
Лалугерите
не посещавали училището и се борили
срещу налаганите им санкции, защото
административното ръководство не
включило в програмата копаене и заравяне.
Те дали децата си да чиракуват при един
язовец, а по-късно се присъединили към
мармотите и гризачите, за да положат
заедно основите на частно училище, чиито
възпитаници получили много добро
образование.
Има
ли поука тази приказка?
Джордж
X. РийВис
Няма коментари:
Публикуване на коментар