Часът е 23:30, дата е 14.04.2012 г., точно на тази дата и този час, преди сто години, на тези географска ширина и дължина 41°.6′с.ш и 50°14′з.д., са оставали 10 минути на кораба Титаник, преди да се случи една от най-големите трагедии на 20 век, сблъсъка на кораба Титаник с айсберг...
"В нощта на фаталната среща на "Титаник" с гренландския айсберг капитан Стенли Лорд пътува в същото направление за Бостън с 6000-тонния кораб "Калифорниян". Вечерта на 9 април неговият кораб е заобиколен от ледове и той е принуден да спре до сутринта. Понеже знае за медийния рейс на "Титаник" и че той се намира в същия район, капитан Лорд е първият, който предупреждава капитана на "Титаник" за опасните ледени блокове по радиото в 23:00 часа. Съобщението не е било разбрано и тъй като не е носил специален надпис за опасност, радистът на Титаник не е съобщил за него на капитана. Радистът на "Калифорниян" изключва радиостанцията и ляга да спи, защото дежурството му е изтекло. Още същата вечер двамата наблюдатели на Титаник съобщават за айсберг. Разстоянието е някъде около 200-250 метра. Температурата на въздуха е била около -10 градуса по Целзий. Първият офицер се намира на мостика и дава командата, която всеки морски офицер на негово място би изрекъл при подобна ситуация : "Ляво на борд, машини пълен назад!". Но вече е твърде късно, за да се предотврати удара с айсберга — ледената скала разпаря корпуса от към носа по дължина 90 метра. Водата бързо изпълва предните отделения. Ако само първите четири отделения бъдат наводнени, корабът може да продължи, без да потъне, но е наводнено и петото отделение. Конструкторът на "Титаник" Томас Андрюс веднага прави необходимите изчисления — корабът ще потъне! Когато от Титаник пускат първата спасителна лодка с пътници, капитанът му е относително спокоен - близо до тях се виждат светлините на кораб. Никой не се съмнява, че това е "Калифорниън". Но този кораб не отговаря на радиосигналите, нито на ракетите за бедствие, подавани от "Титаник". В един момент светлините му изгасват и той изчезва в нощта като мираж. Корабът потъва за около 2 часа и 20 минути, като отнася със себе си повече от 1500 жертви. Спасяват се само 704 души, които са прибрани на кораба "Карпатия".
"В нощта на фаталната среща на "Титаник" с гренландския айсберг капитан Стенли Лорд пътува в същото направление за Бостън с 6000-тонния кораб "Калифорниян". Вечерта на 9 април неговият кораб е заобиколен от ледове и той е принуден да спре до сутринта. Понеже знае за медийния рейс на "Титаник" и че той се намира в същия район, капитан Лорд е първият, който предупреждава капитана на "Титаник" за опасните ледени блокове по радиото в 23:00 часа. Съобщението не е било разбрано и тъй като не е носил специален надпис за опасност, радистът на Титаник не е съобщил за него на капитана. Радистът на "Калифорниян" изключва радиостанцията и ляга да спи, защото дежурството му е изтекло. Още същата вечер двамата наблюдатели на Титаник съобщават за айсберг. Разстоянието е някъде около 200-250 метра. Температурата на въздуха е била около -10 градуса по Целзий. Първият офицер се намира на мостика и дава командата, която всеки морски офицер на негово място би изрекъл при подобна ситуация : "Ляво на борд, машини пълен назад!". Но вече е твърде късно, за да се предотврати удара с айсберга — ледената скала разпаря корпуса от към носа по дължина 90 метра. Водата бързо изпълва предните отделения. Ако само първите четири отделения бъдат наводнени, корабът може да продължи, без да потъне, но е наводнено и петото отделение. Конструкторът на "Титаник" Томас Андрюс веднага прави необходимите изчисления — корабът ще потъне! Когато от Титаник пускат първата спасителна лодка с пътници, капитанът му е относително спокоен - близо до тях се виждат светлините на кораб. Никой не се съмнява, че това е "Калифорниън". Но този кораб не отговаря на радиосигналите, нито на ракетите за бедствие, подавани от "Титаник". В един момент светлините му изгасват и той изчезва в нощта като мираж. Корабът потъва за около 2 часа и 20 минути, като отнася със себе си повече от 1500 жертви. Спасяват се само 704 души, които са прибрани на кораба "Карпатия".
Няма коментари:
Публикуване на коментар