ИМАЛО ЕДНО ВРЕМЕ...
Старецът разръчка въглените в камината, сложи един наръч сухи цепеници и огънят възкръсна като феникс. Алени б
агри обсипаха стаята. Дървета пукаха в такт с огнените пламъци, а те танцуваха по тавана преплетени в един див, победоносен танц.
Напук на лютата зимна вечер навън, в стаята беше топло и уютно. До камината имаше малка дървена масичка и един голям люлеещ се стол, а пред нея на пода, беше постлан един огромен, пухкав и мек килим.
По корида се чуха глухи стъпки, а миг след това вратата се отвори и се чу детски глас:
- Дядо, дядо разкажи ни приказка...

неделя, 18 декември 2011 г.

5 неща, които трябва да изхвърлим от живота си догодина

Наскоро се върнах от едномесечна почивка - най-дългата, която някога съм си взимал и шокираща като продължителност за средностатистическия американец. Тази по-дълга дистанция обаче ми помогна да осмисля истински важните неща, на които да се опра, за да продължа напред в професионалната си кариера. Вдъхновен от идеята на блогъра на Harvard Business Review Питър Брегман всеки да си състави собствен списък, чрез който да се "ингорира", аз последвах съвета му. И ето моят списък с нещата, които според мен е добре да престанем да правим от Нова година нататък, за да облекчим живота си

1. Спрете да отговаряте като тренирана маймуна. Всеки експерт по продуктивността ще ви каже, че е достатъчно да проверявате пощата си на интервали, например на всеки 90 минути, вместо да щракате върху бутона refresh постоянно като обучена маймуна. Това пренастройване ще ви позволи да се занимавате с други, по-съществени задачи в работно време.

2. Забравете безсмислените традиции. Направете нещо необичайно. Съставете си нов работен график, който да ви помогне да се справяте по-добре. В ежедневието си машинално вършим неща, за които дори не се замисляме, а от повечето от тях нямаме полза.

3. Спрете да четете излишната информация. Имам купища доклади и вестници на бюрото си, натрупали се вследствие на чувството ми за отговорност да не пропусна важна информация. След информационната "детоксикация" от един месец имах възможността да отсея кои публикации ме освежават, разширяват моята гледна точка и ми носят удоволствие от четенето.

4. Работа, която не си струва. В началото на моята кариера спечелих проект на стойност четвърт милион долара. Бях развълнуван докато не осъзнах реалността, че бях обвързан с договор с нелепи механизми за отчитане, ниски цени за възстановяване на разходите и административни затруднения, които изсмукват радостта от това, което върша, а и печалбите. Сега вече се занимавам само с неща, които наистина си струват.

5. Да не правим нещата по-сложни отколкото трябва да бъдат. Всички имаме тази склонност. Постоянно се хвърляме в нови проекти, които не знаем докъде ще доведат. Постоянно умуваме над нови механизми за работа, които вмессто да я улесняват, я затрудняват. Вместо това, тествайте преди да си губите времето. Създаването и на най-добрия продукт в света е безсмислено, ако клиентите ви не го искат.

Защо споделям с вас моя списък? Защото вярвам, че разчистването на ежедневието от тези пет "паразитни" дейности вероятно ще ви спески стотици часове през следващата година - време, което може да прекарате, за да разширите своя бизнес и да вършите, това, което наистина има значение.

Дори Кларк за Harvard Business Reveiw

Бележка от редактора:

Направете своя списък с 5 неща, които искаме да оставим в 2011 и 5 неща, които искаме да осъществим през 2012. След 365, погледнете списъците отново...

Няма коментари:

Публикуване на коментар